Fuji film Instax Mini 8

Hallo iedereen! 

Vandaag heb ik het even over dit hebbeding, de Instax Mini 8! Deze bestaat al een tijdje, zelf heb ik de mijne ook al even maar toch vind ik het wel leuk om mijn mening te delen :).
Is het nu de moeite om dit te kopen? Wel ik ben er verliefd op. Het is zo oldschool, vroeger had ik er ook eentje en het was enorm leuk (en nog altijd) om meteen een foto in je handen te hebben. Strike a pose en shake it like a polaroid picture (OutKast, thanks for the oneliner). Grote verschil met vroeger is dat de polaroid nu 'Instax Mini' is, verkrijgbaar in fancy kleurtjes en de foto's zijn iets goedkoper (maar toch prijzig). Voor een pakje van 10 foto's betaal je €10 in Mediamarkt. Zelf heb ik €79 betaald voor mijn Instax. Ik heb de kleur babyblauw. Mijn hart wou babyroze maar ik heb al genoeg roze spulletjes en blauw is toch iets minder girly. 

Hoe werkt het? Bij je pakket zitten er batterijtjes, deze steek je hierin. Vervolgens duw je op de knop naast de lens.




 En dan verschijnt de lens. Aan de bovenkant van de lens zie je allemaal figuurtjes. 


Dit zijn de verschillende soorten lichtinval, instax zal zelf aangeven op welke stand het moet staan om de beste foto te krijgen. Je kan makkelijk van stand veranderen door te draaien aan de lens. Als je een foto neemt is het belangrijk om je foto meteen om te draaien. Want door het licht kan de foto snel overbelicht raken en zijn de kleuren want afwijkend :). 

Een nieuw rolletje steken, doe je aan de achterkant. Pas op! Als er foto's aanwezig zijn op je rolletje dan open je dit klepje beter niet! Opnieuw kunnen je foto's kapot gaan door overbelichting. 





Zelf heb ik nog geen moment spijt gehad van deze aankoop. Perfect om mooie herinneringen vast te leggen, ik verlang al om mijn instax mee te doen op reis en foto's te nemen. Zelf ben ik voorstander van cute mini foto's dan echt professionele foto's. Je zal niet snel vergeten hoe je aan je polaroid bent gekomen :).
Nu is er actie op www.hema.be, je kan een instax mini kopen voor €59 en 20 foto's voor €12!




Liefs Margot x

Reacties

Populaire posts